Vi styrker udskolingen på Peder Lykke Skolen

Vi styrker udskolingen i folkeskolen - kbh!

I periorden 2018-2021 har Københavns Kommune afsat 220 mio. kr. til at gøre folkeskolen mere attraktiv for de ældre elever. Alle byens skoler har fået flere penge pr.elev i 7. til 9.klasse, som de fx kan bruge på mere pædagogisk personale. Skolerne har derudover kunnet søge om penge til særlige aktiviteter omkring deres ældste klasser.

Skolerne har enkeltvis eller på tværs især søgt om midler til:

• Intensive læringsforløb for de fagligt svageste elever
  • Målrettede undervisningsforløb for de mest ambitiøse og fagligt stærke elever
  • Uvidet brobygning til ungdomsuddannelser og arbejdsmarked
  • Mere inddragelse af elever og forældre
  • Flere praktiske og musiske valgfag og linjer

Målene med styrket udskoling er, at:

• Flere elever ønsker at blive i folkeskolens ældste klasser
    I dag skifter ca. 7 procent af eleverne i 7.-9. klasse skole, nogle til privatskoler og efterskoler, nogle til andre folkeskoler. nogle til andre folkeskoler, nogle til privatskoler og efterskoler. En bedre udskoling skal reducere udsivningen fra de store klasser i folkeskolen.
  • Eleverne bliver dygtigere
    Der arbejdes på at sikre fremgang i afgangskaraktererne, ikke mindst for elever med anden etnisk baggrund end dansk.
  • Alle elever bliver parate til livet efter folkeskolen
    Flere elever skal erklæres uddannelsesparate og gennemføre en ungdomsuddannelse. 40 procent af 8. klasses-eleverne i København erklæres ikke-uddannelsesparate, mens det i resten af landet er 32 procent.

Se mere her: