Vi er partnerskabsskole med Det Kongelige Teater

Partnerskab

Det Kongelige Teater har i mange år arbejdet på at gøre den klassiske scenekunst til en vedkommende og naturlig del af børns uddannelsesforløb i grundskolen og inspireret til nye måder at integrere og forankre den klassiske scenekunst på skolerne og i lokalsamfundet.

Siden sommeren 2017 har Det Kongelige Teater haft et målrettet samarbejde med udvalgte kommuner i landet om 2-årige partnerskaber, hvor teateret tilbyder at være en fast del af skolens hverdag. De udvalgte skoledistrikter tilbydes PIXI forestillinger til indskolingen og lange læringsforløb til mellemtrinnet, hvor eleverne skaber deres egne opera- og balletforestillinger.

Det Kongelige Teater ønsker hermed, at udfordre og udvide læringsrummet og give elever og lærere mulighed for at skabe relationer med kunstnere gennem kortere og længerevarende scenekunstaktiviteter på teateret eller i skolen. Alle mennesker er født med musik og bevægelse som udtryksform, og ved at arbejde tæt på kunsten lærer eleverne ikke bare om klassisk scenekunst, men opdager på egen krop, at kunstnerisk udøvelse åbner op for nye personlige og kreative udtryk, udvikling og innovation i fællesskaber og dermed et større perspektiv på tilværelsen.

Hvis din skole ikke er med i et partnerskab, er der stadig spændende oplevelser på teateret til dine elever i form af rundvisninger og skoleforestillinger.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på kglplus@kglteater.dk. Husk at angive dit fulde navn samt hvilken skole, du er tilknyttet.

Det Kongelige Teaters aktivitetesplan.pdf

Shape Created with Sketch.