Ramadanen

Ramadan på Peder Lykke Skolen

På Peder Lykke Skolen har vi elever med forskellige baggrunde, sprog og religion. Denne mangfoldighed er vi stolte af, og vi respekterer og er nysgerrige på hinandens traditioner og ritualer.

Ved enhver højtid bruger vi chancen til at komme tættere ind på livet af hinanden, og vi værner om vores fælleskab.

For muslimer er Ramadanen en meget vigtig højtid med mange kvaliteter og vi ønsker selvfølgelig at børnene oplever en god Ramadan. Som skole har vi også nogle forventninger til vores elever og vi ønsker at hverdagen kommer til at hænge sammen for os alle. Nedenstående punkter er en retningslinje som vi mener hjælper alle parter mod en fælles holdning om en sund skolegang i fastemåneden.

Skolen har mulighed for at give elever fri til afslutningsfesten for Ramadanen, hvis forældrene skriftlig anmoder om det.

Hvis dit barn faster, er det vigtigt at du giver ham/hende en madpakke med, hvis barnet pludselig bliver syg eller dårlig. Skolen vil sende dit barn hjem, hvis han/hun er træt, hyperaktiv eller på anden måde bliver dårlig. I Hjemkundskab er eleverne velkomne til at medbringe en beholder eller få maden med hjem i en plastikpose. Det er ikke nogen pligt at spise maden på skolen. Som skole tager vi selvfølgelig individuelle hensyn, men vi forventer, at eleverne fortsat deltager i undervisningen, hvilket også gælder ekskursioner ud af huset, i idrætstimerne og svømning.

Hvis du gerne vil have uddybet noget yderligere eller har spørgsmål, kommentar til det ovenstående er du mere end velkommen til at kontakte skolen.

Skolebestyrelsen