Madpolitik

På KKFO'en er vi meget optaget af at skabe en dynamisk og velfungerende dagligdag for jeres børn. Da mange børn er i skole og daginstitution en stor del af dagen, betyder det også samtidig at mange af de daglige måltider bliver spist her.
For at kunne indgå i en hverdag med fysiske udfoldelser kræver det en god og sund måltidsoplevelse. Betydningen af en sund og nærende kost er afgørende for jeres børns trivsel og sundhed. Derudover lægges der hos os utrolig stor vægt på at det pædagogiske måltid målrettes læring og gode sociale rammer så børn på tværs af aldersgrupper og kultur kan indgå i sociale fællesskaber med voksne og hinanden således at deres praktiske kompetencer og bevidsthed udvides.

En god morgen samt et nærværende voksen/børnemiljø er betydningsfuldt og afgørende for resten af dagens udfoldelse. Derfor har vi i Fritidsinstitutionen ved Peder Lykke Skolen sat ind i forhold til den gode start på dagen. Når institutionen åbner i hverdage kl. 06.15 er der mulighed for at jeres børn kan få en bolle med smør. I perioden inden børnene skal i skole fokuseres der, i måltidssituationen samt den resterende tid, på at skabe trygge rammer for jeres børn således at de er klar til læring og udvikling i skoleregi.