Mobilpolitik

Regler for brug af private digitale værktøjer / mobilpolitik

0. – 6. klasse:
Private digitale værktøjer er ikke tilladt i skoletiden, både i timer og frikvarterer.
Mobiltelefoner m.v. afleveres til et "mobilhotel" ved skoledagens begyndelse i slukket tilstand og udleveres igen ved skoledagens afslutning.

7. – 9. Klasse:
Brug af private digitale værktøjer er ikke tilladt i timerne. Mobiltelefoner m.v. afleveres til et "mobilhotel" ved timens begyndelse i fly-tilstand og kan hentes igen ved timens afslutning.
Mobiltelefoner kan tages i brug ved en lærers tilladelse, hvis den skal anvendes som læringsfremmende redskab i undervisningen.

Generelt:
Skolen vil altid kontakte forældrene, hvis der er behov for det.
NB: Reglerne gælder ikke brug af mobiltelefon o.l. som pædagogisk hjælpemiddel f.eks.  ifm. ordblindhed.

Ansvar:

Det er ejeren af den private mobil, iPad mv., der har ansvaret. Hvis værdifulde ting medbringes i skole, sker det på eget ansvar. Det betyder, at det som udgangspunkt er familiens indbo- eller familieforsikring, som skal dække, hvis for eksempel en mobil bliver stjålet eller går i stykker. Det gælder også, selv om eleven har medbragt tingene for at bruge dem i undervisningen.

Konsekvens:

Ved ”ulovlig” brug af private digitale værktøjer inddrages mobilen, iPad etc. og lægges på kontoret, hvor elevens forældre kan hente den.

/Skolebestyrelsen november 2019