Vores Skole

Velkommen til Peder Lykke Skolen

På Peder Lykke Skolen ønsker vi at give børnene de bedste muligheder for at udnytte og udvikle deres sociale og faglige kompetencer.

Vi har overskud til det enkelte barn og dets særlige behov, og vores vigtigste mål er at støtte op om vores børn både fagligt og socialt, så de får de bedste muligheder senere i livet - som medborgere i vores demokrati, i det globale samfund og i deres relationer med andre mennesker.

Vi har mange års gode erfaringer med at vi giver vores børn de bedste forudsætninger for et godt liv, fordi vi i skolens hverdag lader målrettet faglighed gå hånd i hånd med menneskelige værdier som tryghed, respekt, fællesskab og demokrati. Disse værdier skaber en fælles ramme omkring børnenes hverdag på skolen, hvor de udvikler sig i et godt samspil med hinanden og tager medansvar for, at alle har det godt. Vi ved, at vores metode virker!

De fleste af vores børn er meget velfungerende og klarer sig godt fagligt: Næsten alle vores elever fortsætter i gymnasiet eller på en anden ungdomsuddannelse efter 9. klasse.

Annika Palmelund

Skoleleder